Rivals of Aether - En konkurrenskraftig plattformskampsspel
Rivals of Aether är ett plattformskampspel som utvecklades och publicerades av Dan Fornace. Spelet inspirerades av Super Smash Bros. Melee och har en välbalanserad lista med 14 karaktärer, var och en med sin unika moveset. Spelet spelas på en scen som kan jämföras med en plattformsspel nivå, och istället för en hälsomätare representeras skada av en procent. Spelet har en anständigt stor tävlingsscen och spelas på olika stora turneringar.
Spelets mekanik hämtar mycket från Super Smash Bros. Melee, känt för sin tävlingsdjup och aggressiva spelstil, och försöker förbättra dem samtidigt som det odlar sina egna originaldynamik. Spelet har en parry istället för en klassisk sköld, som kan förlama motståndare om det lyckas, men har också en betydande återhämtningsperiod om det misslyckas. Spelet inkluderar också avancerade tekniker från olika delar av Super Smash Bros., som wavedashing, Reverse Aerial Rush och moonwalking, allt balanserat med tävlingsinriktat spel i åtanke. Spelet har en unik fokus på tävlingsinriktat spel, med varje scen som har en originalvariation utformad för tävlingsinriktat spel. Spelet kan spelas med två till fyra spelare i en free-for-all eller lagstridsläge.
Användarrecensioner om Rivals of Aether
Har du provat Rivals of Aether? Var den första att lämna din åsikt!